زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند و باید آن را حفظ کرد

  • کد خبر: ۱۸۶۳۰۱
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
تولیت آستان قدس رضوی: منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند و باید آن را حفظ کرد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تجلیل از شهدا تجلیل از اشخاص نیست، تجلیل از شعائر الله است و تجلیل از فرهنگ مجاهدت مبارزه و دفاع از دین و ایثار و شهادت است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده» مشتمل بر خاطرات «علی اصغر شیشه چی» که امشب در منزل شهیدان شیشه چی در مشهد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور من در این محفل انجام وظیفه بود و این حداقل کاری است که می‌توانیم نسبت به شهدا و تجلیل و تکریم از آن‌ها و خانواده آن‌ها انجام دهیم.

وی افزود: اگر از ما رفتاری به جز این صوت بگیرد، باید مورد سوال و مواخذه قرار بگیریم. این جلسات احتیاج به دعوت ندارد و وظیفه خود می‌دانیم که در آن حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدا، تجلیل از اشخاص نیست. تجلیل از شعائر الله است. آنچه در آیه قرآن کریم «و من یعظم شعائر الله ...» آمده فقط مربوط به مناسک حج نیست. هر محفلی که انسان سازی به ارمغان بیاورد، حضور در آن مصداق تعظیم شعائرالله است. این مجالس، که برای بزرگداشت و تعظیم شهدا برگزار می‌شود، درس انسانیت، عبودیت و سعادت می‌آموزد.

وی تاکید کرد: تجلیل از شهدا، تجلیل از یک فرهنگ است و تنها تجلیل از شخص و یک امر احساسی نیست. تجلیل از فرهنگ مجاهدت مبارزه، دفاع از دین و ایثار و شهادت است. باید این مراسم را قدر بدانیم.

خانه‌های شهدا میراث فرهنگی ما هستند

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: شهدای ما، امتداد شهدای بدر و احد و صفین و کربلا هستند و بسیار ارزش دارند.

وی افزود: خانه شهدا قداست دارد. خانه‌های شهدا، خانه‌هایی است که در آن مجاهدان فی سبیل الله تربیت شده‌اند و نباید بدون وضو در آن حضور پیدا کرد. در این منازل که قدم می‌گذاریم، نفس کشیدن هم غنیمت است. چون شهدا در آن نفس کشیدند و محیط آن طیب و طاهر است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: باید منازل شهدا، این آثار ارزشمند انسانیت را قدر بدانیم. این آثار باید ماندگار باشد. منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند و باید آن را حفظ کرد.

وی افزود: هر آجر این خانه ها، پیامی برای تربیت دینی انسان‌ها دارد. شهدا ناظر هستند و ما را می‌بینند روح آن‌ها در این محفل حضور دارد. آن‌ها برای ما دعا می‌کنند و ما به این دعا نیاز داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->